Olipa nolo loppu lomaviikolle. Olimme siis viikonloppuna Jekun kanssa toko-SM:issä RKK:n joukkueessa ja siinä kävi niin että lensimme kisasta ulos ennen kuin se alkoikaan. Siitä syystä että Jekku rähähti tuomarille pallitarkastuksessa . Voi tätä häpeän määrää . Tämä on jotenkin niin jekkumaista. Minä kun menin kisaan rinta rottingilla hienosti menneiden 2 ensimmäisen kokeen jäljiltä jo täysin unohtaneena, että koirani on Jekku. En osannut odottaa mitään ongelmaa tässä kohtaa ja olin kuin puulla päähän lyöty kun tajusin mitä oli tapahtunut. Tilanne oli melkoinen moga minulta. Odotimme kehään pääsyä aika kauan kun tuomari ja toimitsijat miettivät mitä tehdä edellisestä ryhmästä myöhästyneen koiran kanssa. Keskityin sitten varomaan iholle tulevia koiria (joita tuolla oli useita pitkissä naruissa) ja kun tuomari viimein tuli ja tarkasti edellämme olleen koiran, siirryin Jekun kanssa eteenpäin, jotta saisin vähän hajurakoa toisiin koiriin. Tuomari  sitten oli vain yhtäkkiä siinä, kerkesin juuri pysäyttämään Jekun ja sitten koko tilanne olikin jo ohi. Tilanne oli siis ohi ennen kuin ymmärsin sen alkaneenkaan ja ehdin ottaa Jekusta vähän kiinni. Tämä oli melko konkreettinen opetus että ei noihin kisoihin kannata lähteä muuta kuin rautahermoisen koiran ja ohjaajan. No turha se on jälkikäteen jossitella, minä olin kuitenkin siinä luulossa, että ahkera treenaaminen ja hyvin onnistuneet kisat tänä vuonna on leiponeet Jekusta jo luotettavan kisakumppanin.

Tapahtuma oli todennäköisesti yhdistelmä suuren koiramäärän aiheuttamaa stressiä ja minun jännittämisen aiheuttamaa painetta. Jekkua stressaa toiset koirat ja kun se myös ottaa hirveästi painetta minun jännittämisestä on tämä yhdistelmä liikaa. Paljon koiria ympärillä ja minä zoomailin koko ajan 360 astetta pitääkseni silmällä ettei kukaan niistä änkeä Jekun kylkeen kiinni. Stressi saa sitten reagointikynnyksen laskemaan ja yllätyksiä tulee. Toisaalta olisi sitä tuomarin tarkastustakin voinut vähän paremmin harjoitella. Siinä kun ei vaan ole ollut mitään ongelmaa niin eipä tullut edes mieleen että siinä vois tulla ongelmaa.  Olo oli aika pettynyt kisan jälkeen. Noin niin kuin lievästi sanottuna.